De ce acuza transportatorii favorizarea unor grupuri de interese apropiate unor oameni politici si cer schimbarea legii taximetriei nr.38/2003
Dupa cum se cunoaste, in cursul lunii trecute, transportatorii au protestat cerând eliminarea pirateriei de pe piaţă, desfăşurată în special prin platforma Uber.
Acestia au afirmat ca legea taximetriei conţine în mod deliberat formulări evazive şi incomplete, pentru a permite grupurilor de interese apropiate unor oameni politici să profite de o legislaţie lacunară şi făcută cu dedicaţie.
Din acest motiv au cerut modificarea legii taximetriei nr.38/2003 si scoaterea în afara legii a platformelor tehnologice online care prestează servicii de taximetrie în mod neautorizat.
In prezent insa, se preconizeaza printr-un proiect de ordonanţă pentru modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere elaborat de Ministerul Transporturilor ca soferii care efectuează transport de mărfuri sau persoane fără a deţine autorizaţie de taxi valabilă sa poata fi amendaţi pe loc de către organele de control
In acest fel, ar putea fi vizate si transporturile efectuate cu ajutorul platformei Uber.
Nemultumirile protestatarilor au mai vizat si urmatoarele aspecte:
-activităţile ilegale, neautorizate, nelicenţiate de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice de tipul UBER încalcă dreptul la concurenţă loială şi conduc la dispariţia activităţii de taxi în condiţii legale.
Deşi firmele care practică pirateria încearcă să creioneze altă situaţie juridică, susţinând că activitatea lor doar facilitează relaţia de ride-sharing dintre şofer şi persoanele interesate de aceste servicii, aceste firme desfăşoară în fapt activitatea de dispecerizare şi transport persoane în regim de taxi, aspect care rezultă atât din funcţiile aplicaţiei Uber, cât şi din calitatea în care acţionează şoferii, modul de lucru al acestora şi din relaţia acestora cu partenerii UBER
-în timp ce transportatorii care prin curse regulate şi taxi sunt supuşi controalelor drastice din partea autorităţilor competente, clienţii apelează la cursele ilegale. Aceste curse nu sunt verificate, nu sunt sancţionate şi nici fiscalizate, însă au deja reclamă agresivă pe toate paginile de internet, prejudiciind afacerile legale ale firmelor autorizate, cu licenţă, plătitoare de taxe şi impozite la bugetul statului, conform legislaţiei în vigoare.
De mentionat ca firma UBER a anuntat ca in urma convobirilor avute cu miniştrii Transporturilor, al Consultării Publice şi Dialogului Social, al Comunicaţiilor şi reprezentanţi MAI, a primit asigurări că modificările la legea taximetriei nu le va afecta serviciul.
- Alte articole de acelasi autor:
– Conditiile in care este angajata raspunderea administratorului fata de Societatea Comerciala;
– Fapta de evaziune fiscala prevazuta de Legea 241/2005 art.9 lit.b constituie infractiune numai daca s-a produs un prejudiciu
0724260393