Amenda contraventionala primita in alta tara poate fi comunicata in Romania daca ai incalcat o regula de circulatie. Este evident ca daca calatoresti cu masina in alta tara exista riscul sa sa primesti o amenda de circulatie.
Motivele pot fi diverse. Nu ai centura de siguranță, nu cunoști limitele de viteză pe autostrăzi sau orice alta regula de circulație.
De aceea, o problema întâmpinata de şoferii români în străinătate este modalitatea de plată a unei amenzi contravenţionale. Presupunand insa ca au fost depistati ca au incalcat legislaţia rutiera din ţara respectivă. Alta problema este unde o pot plăti.
Daca primești o amendă de circulație în străinătate, este indicat să o plătești în scurt timp. Indiferent de țara unde te afli, astfel eviti amenda majorata și alte probleme neplacute.
Este indicat sa procedezi la transferuri bancare sau plăți directe cu cardul. Poti obtine un curs valutar avantajos daca folosesti contul multivalutar.
Table of Contents
ToggleSa presupunem ca un conducator auto a comis o contraventie, nu a fost oprit in trafic si paraseste tara unde s-a comis fapta. Cu toate acestea exista mijloace de comunicare intre state. Un schimb transfrontalier de informatii privind incalcarea normelor de circulatie care efecteaza siguranta rutiera. Totodata, prin care se poate identifica autorul.
Aceasta este urmarea masurilor luate la nivelul Uniunii Europene. Se urmareste ca legislatia comunitar sa aiba ca obictiv imbunatatirea sigurantei rutiere. Dar si reducerea deceselor, a vatamatilor corporale si a daunelor materiale.
Din acest motiv, la nivelul Uniunii s-a pus problema armonizarii normelor de circulatie rutiera. De aplicare transfrontaliera a normelor referitoare la siguranta circulatiei. Se mai urmareste si un schimb tranfrontalier de date privind inmatricularea vehiculelor. De identificarea persoanelor suspecte de incalcari ale normelor de circulatie rutiera.
In legislatia romana s-a realizat implementarea acestor reguli, a schimbului de informatii privind incalcarea normelor de circulatie rutiera. Prin Legea nr.5/2014 privind unele măsuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii referitoare la încălcările normelor de circulaţie. Care afectează siguranţa rutieră şi pentru facilitarea executării sancţiunilor aplicate acestor încălcări.
In lege se precizeaza in mod expres ca scopul il reprezinta facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii. Intre autorităţile competente din România şi cele din celelalte state membre sau din statele participante. Sunt vizate încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră. Atunci când încălcarea a fost săvârşită cu un vehicul înmatriculat într-un stat membru sau stat participant. Altul decât statul în care a fost săvârşită fapta. Precum şi facilitarea executării de către autorităţile române a sancţiunilor aplicate pentru încălcări săvârşite pe teritoriul României cu vehicule înmatriculate în alte state membre şi în statele participante.
In vederea realizării scopului mentionat aceasta lege stabileşte urmatoarele:
-care este autoritatea publică română prin intermediul căreia se va asigura schimbul transfrontalier de informaţii. In privinta încălcărilor normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră, în calitate de punct naţional de contact;
-in ce consta modalitatea de efectuare a schimbului de informaţii prin utilizarea căutării automatizate a datelor de înmatriculare a vehiculelor şi proprietarilor. Sau deţinătorilor acestora;
-care este modalitatea de informare, de către autorităţile române competente. aA proprietarului, deţinătorului vehiculului sau a persoanei identificate în alt mod.
Cu privire la încălcarea, pe teritoriul României, a normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră. Dacă această încălcare este săvârşită cu un vehicul înmatriculat într-un alt stat membru;
-regimul juridic al încălcărilor normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră ce au fost săvârşite pe teritoriul României.
Se mai arata ca legea se aplică în relaţia cu Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Irlanda, Regatul Danemarcei şi Confederaţia Elveţiană. Incepând cu data la care aceste state vor face obiectul aplicării Directivei (UE) 2015/413 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 martie 2015. De facilitare a schimbului transfrontalier de informaţii privind încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră.
Se precizeaza si ca legea nu aduce atingere dispoziţiilor Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală. Nici normelor de drept internaţional şi european relevante în domeniul cooperării judiciare în materie penală.
In ce priveste relaţia cu un stat terţ legea se aplica în baza şi în condiţiile acordului încheiat de un stat terţ cu Uniunea Europeană. In vederea participării la schimbul de date privind înmatricularea vehiculelor. Potrivit Directivei (UE) 2015/413 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 martie 2015, de la momentul intrării în vigoare a acestui acord.
-Vehicul:orice autovehicul supus înmatriculării, conform legislaţiei naţionale a statului membru sau a statului participant;
-statul în care s-a săvârşit încălcarea:statul membru sau statul participant în care s-a săvârşit încălcarea normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră;
-statul de înmatriculare:statul membru sau statul participant în care este înmatriculat vehiculul cu care s-a săvârşit încălcarea normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră;
-exces de viteză:depăşirea limitei maxim admise de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum. Astfel cum această faptă este stabilită şi sancţionată potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002. Sau, potrivit legislaţiei statului în care s-a săvârşit încălcarea, altul decât România.
-nefolosirea centurii de siguranţă:încălcarea obligaţiei de a purta centura de siguranţă sau de a folosi dispozitive de siguranţă pentru copii. Astfel cum această faptă este stabilită şi sancţionată potrivit Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002. Ori, după caz, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002. Sau potrivit legislaţiei statului în care s-a săvârşit încălcarea, altul decât România;
-nerespectarea semnificaţiei culorii roşii a semaforului:nerespectarea obligaţiei de a opri vehiculul la culoarea roşie a semaforului sau la orice alt semnal de oprire echivalent. Astfel cum această faptă este stabilită şi sancţionată potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002. Sau, potrivit legislaţiei statului în care s-a săvârşit încălcarea, altul decât România.
a) excesul de viteză;
b) nefolosirea centurii de siguranţă;
c) nerespectarea semnificaţiei culorii roşii a semaforului;
d) conducerea sub influenţa alcoolului;
e) conducerea sub influenţa substanţelor psihoactive;
f) nefolosirea căştii de protecţie;
g) utilizarea unei benzi interzise;
h) utilizarea ilegală a unui telefon mobil sau a altor dispozitive de comunicare în timpul conducerii.
Schimbul transfrontalier de informaţii între statele membre si între statele membre şi statele participante, în cazul încălcărilor normelor de circulatie. Se realizează prin accesul punctelor naţionale de contact ale acestor state. In ce priveste următoarele date privind înmatricularea vehiculelor aflate în sistemele de evidenţă aparţinând altor state membre sau statelor participante:
-date privind vehiculele;
-date privind proprietarii sau deţinătorii vehiculelor.
Schimbul transfrontalier de informaţii privind încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră presupune accesul şi obţinerea datelor. Prin căutare automatizată realizată prin intermediul platformei informatice EUCARIS.
Componenta naţională este administrată de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Afacerilor Interne. Denumită în continuare DRPCIV.
Legea nr. 5 prevede procedura in caz de neplata a amenzii. Executarea sancţiunilor de natură financiară aplicate cetăţenilor români sau persoanelor cu domiciliul, reşedinta sau rezidenţa pe teritoriul României. Care au bunuri ori o sursă de venit în acest stat, de catre autoritatile competente din alte state membre.
Aceasta se face de autorităţile judiciare române de executare, în conditiile Legii nr. 302/2004 (privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală).
-Din ce motive poate fi refuzata extradarea si ce au motivat instantele privind refuzul extradarii;
-Ce informatii trebuie sa furnizeze angajatorul salariatului in mod obligatoriu la incheierea contractului de munca si ce se poate face in caz de neexecutare;
–Pe ce criterii este sanctionata o fapta ca fiind infractiune sau contraventie la Legea nr.50/1991privind autorizarea executarii constructiilor;
–In ce conditii instanta apreciaza ca un conducator auto este in stare de necesitate cand savarseste infractiunea de conducere a unui vehicul fara permis de conducere;
–De ce este considerata Camera preliminara o faza distincta a procesului penal
-Drept penal-legalitate
–In ce conditii asiguratorul raspunde pentru repararea prejudiciului cauzat prin accident auto;
–Ce avantaje prezinta solicitarea de despagubiri accidente in cadrul procesului penal;
– Persoana retinuta in flagrant, cercetata pentru infractiunile de acces ilegal la un sistem informatic si efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos fiind surprinsa ca efectua operatiuni cu carduri falsificate;
-Ce criterii a avut in vedere instanta la admiterea cererii de stabilirea paternitatii din afara casatoriei formulata de reclamanta in conditiile in care tatal biologic intervine in solutionarea cererii.
Cabinet avocat Tudor Ion
Profesionalism, responsabilitate, loialitate fata de client.
https://avocat-tudor.ro
0724260393
Cabinetul de avocat Tudor Ion va poate ajuta in cazul litigiilor privind comiterea de contraventii.
Luati legatura cu noi, click aici sau e mail office@avocat-tudor.ro
Default content